Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wkrótce rozpoczniemy kurs pt. "Dbaj o Fejs"
Kurs o wizerunku i prywatności online. Bohater kursu e-learning niesie pomoc wszystkim tym, którym grozi utrata twarzy w necie. Kurs ma na celu edukację młodych internautów w zakresie podstawowych zasad korzystania z nowych mediów i społeczności online, takich jak rozwaga przy publikacji informacji, czy konieczność konfiguracji parametrów prywatności w serwisach online. ŹRÓDŁO FDN

Ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier (Pan-European Game Information, PEGI) to system ratingu wiekowego stworzony w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Został on uruchomiony wiosną 2003 r. Ten jeden, nowy system zastąpił liczne krajowe systemy ratingu wiekowego i jest teraz stosowany w znacznej części Europy, a mianowicie w 30 krajach.

System wspierają najwięksi producenci konsol, w tym Sony, Microsoft i Nintendo, a także wydawcy i twórcy gier interaktywnych w całej Europie. System ratingu wiekowego opracowała Europejska Federacja Oprogramowania Interaktywnego (ISFE).

Co oznaczają poszczególne znaki?
Znaki ratingu PEGI znajdują się z przodu i z tyłu opakowania. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18. Dostarczają wiarygodnych informacji o stosowności treści gry z punktu widzenia ochrony nieletnich. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do danej gry.
 
PEGI 3
Treść gier oznaczonych w ten sposób uznaje się za odpowiednią dla wszystkich grup wiekowych. Dopuszczalna jest pewna ilość przemocy w komicznym kontekście (zwykle podobna do prezentowanej w kreskówkach w rodzaju Królika Bugsa czy Toma i Jerry’ego). Dziecko nie powinno utożsamiać postaci pojawiających się na ekranie z postaciami rzeczywistymi. Powinny one być w całości wytworem fantazji. Gra nie powinna zawierać dźwięków ani obrazów, które mogą przestraszyć dziecko. Nie powinny w niej występować wulgaryzmy.
 
PEGI 7
Gry, które w innym przypadku zostałyby zakwalifikowane do grupy 3, lecz zawierają dźwięki lub sceny potencjalnie przerażające najmłodszych odbiorców, mogą być uznane za odpowiednie dla tej grupy wiekowej.
 
 
 
PEGI 12
Gry wideo pokazujące przemoc o nieco bardziej realistycznym charakterze, skierowaną przeciw postaciom fantastycznym i/lub nierealistyczną przemoc wobec postaci o ludzkim lub rozpoznawalnych zwierząt, ponadto w tej kategorii wiekowej dopuszczalna jest nieco bardziej dosłowna nagość. Ewentualne wulgaryzmy muszą mieć łagodny charakter i nie mogą zawierać odwołań do seksu.
 
 
PEGI 16
Ten symbol jest nadawany, jeżeli przemoc lub aktywność seksualna wyglądają tak jak w rzeczywistości. Młodzież w tym wieku powinna również być odporna na brutalniejsze wulgaryzmy, sceny pokazujące używanie tytoniu lub narkotyków oraz sceny popełniania przestępstw.
 
 
PEGI 18
Za gry dla dorosłych uznaje się gry przedstawiające daleko posuniętą przemoc i/lub specyficzne rodzaje przemocy. Daleko posunięta przemoc jest najtrudniejsza do zdefiniowania, ponieważ w wielu przypadkach jest to pojęcie bardzo subiektywne, ale ogólnie można ją określić jako sceny przemocy powodujące u widza uczucie odrazy.
Opisy zamieszczone z tyłu opakowania podają najważniejsze przyczyny przeznaczenia gry dla danej grupy wiekowej. Jest osiem takich opisów: przemoc, wulgaryzmy, lęk, narkotyki, seks, dyskryminacja, hazard i gra w Internecie z innymi ludźmi.
 
Wulgarny język
W grze jest używany wulgarny język.
 
 
Dyskryminacja
Gra pokazuje przypadki dyskryminacji lub zawiera materiały, które mogą do niej zachęcać.
 
 
Narkotyki
W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków.
 
 
Strach
Gra może przestraszyć młodsze dzieci.
 
 
Hazard
Gry, które zachęcają do uprawiania hazardu lub go uczą.
 
 
Seks
W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym.
 
 
Przemoc
Gra zawiera elementy przemocy.
 
 
Online 
gra może grać online

 

Co to jest DBI?

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu od 2005 roku organizowany jest przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową (NASK) – realizatorów unijnego programu Safer Internet. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. 

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz nagłośnienie tematyki dotyczącej bezpieczeństwa online.  

Podczas obchodów DBI organizatorzy zachęcają szkoły, organizacje pozarządowe, firmy i osoby prywatne do wspierania tego przedsięwzięcia przez organizację lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów (m.in. zajęć edukacyjnych, happeningów, gazetek szkolnych, kampanii informacyjnych, konkursów) oraz zgłaszania ich do końca lutego 2017 r. za pośrednictwem umieszczonego na stronie formularza. Dla lokalnych organizatorów DBI, którzy zgłoszą swoją inicjatywę na stronie akcji oraz do końca marca 2017 r. prześlą sprawozdanie ze zrealizowanych akcji przygotowaliśmy konkurs z nagrodami (więcej szczegółów już wkrótce).

W 2017 r. DBI obchodzić będziemy 7 lutego pod hasłem „Razem zmieniamy internet na lepsze”. Podczas zbliżającej się 13. edycji wydarzenia w Polsce organizatorzy chcą zwrócić uwagę na rolę każdego użytkownika internetu w budowaniu bezpiecznego i przyjaznego środowiska online. Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta. Podczas obchodów DBI szczególnie podkreślony zostanie potencjał internetu, który dzieci mogą wykorzystać zarówno w edukacji, kontaktach z rówieśnikami jak również jako formę twórczej rozrywki.

Serdecznie zapraszam uczniów naszej szkoły na zajęcia dodatkowe w środę, czwartek  i piatek w godzinach 14:25 - 15:05.
Podczas zajęć uczniowie mają okazję zdobyć dodatkowe umiejętności z zakresu:
  • obsługi komputera,
  • tworzenia stron internetowych w HTML-u,
  • tworzenia stron internetowych Flash,
  • tworzenia grafiki komputerowej 2D na przykładzie programu GIMP,
  • tworzenia grafiki komputerowej 3D na przykładzie programu POV-RAY,
  • prezentacji multimedialnej w technologii FLASH na przykładzie programu Aligator Flash Designer,
  • podstaw programowania na przykładzie programu Logo Komeniusz,
  • zaawansowanej obsługi programu Excel,
  • zaawansowanej obsługi programu Word,
  • zaawansowanej obsługi programu Publisher,

    CELE EDUKACYJNE:
  • podnoszenie poziomu kultury technicznej młodzieży,
  • rozwijanie zainteresowań informatycznych uczniów,
  • kształtowanie aktywności poznawczej i twórczej ucznia,
  • wyrabianie umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym w rozwiązywaniu różnych zadań praktycznych, tworzenie warunków do realizacji twórczości uczniowskiej w dziedzinie programowania, grafiki, edytorów tekstowych, multimedialnych oraz prezentowania i publikowania informacji,
  • poznawania i rozumienia otaczającego świata,
  • przestrzeganie reguł prawnych określających zasady korzystania z oprogramowania i danych komputerowych,
  • posługiwanie się terminologią stosowaną w informatyce.