Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Bicie serca i odgłosy wojny

w    Muzeum  Powstania    Warszawskiego

Dnia 26 listopada wybraliśmy się na wycieczkę do Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie. Wzięło w niej udział 43 uczniów z naszej szkoły oraz trzech opiekunów: pani dyrektor Ewa Warabida, wychowawca klasy II A pan Bogdan Kujawski  oraz pan Mariusz Niedbała – wychowawca klasy II B. Zebraliśmy się na placu przed szkołą wcześnie rano o godzinie 5.20. Po  trzech godzinach podróży autobusem dojechaliśmy na miejsce. W Muzeum Powstania Warszawskiego zetknęliśmy się z eksponatami, dokumentami i atmosferą powstania z 1944 roku. Przechodziliśmy od zabytku do zabytku i słuchaliśmy z zainteresowaniem opowieści o historii. W trakcie zwiedzania, niektóre osoby zbierały kartki z kalendarza opowiadające o powstaniu. Wśród wielu ciekawych obiektów moją uwagę zwróciła ściana, przy której było słychać bicie serca i odgłosy wojny. Następnie zobaczyliśmy replikę samolotu amerykańskiej armii. Później był wyświetlony film w 3D pod tytułem           '' Miasto ruin". Zeszliśmy do rekonstrukcji  kanałów, którymi pani przewodnik pozwoliła nam przejść. Kolejnym punktem zwiedzania muzeum były groby poległych żołnierzy i cywilów. Ostatnią relacją usłyszaną przez nas była ciekawa historia poczty harcerskiej.

Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych wiadomości z naszej historii. Wyjazd do Warszawy zaliczam do udanych. Dziękujemy za tę wycieczkę!

Po powrocie grupa uczniów przygotowała  mini wystawę na holu szkolnym, aby podzielić się wrażeniami z wyjazdu i przekazać wiedzę o ważnym  dla nas muzeum.

Wystawę przygotowali uczniowie klasy IIB: Aleksandra Kozakiewicz, Karolina Żórawska, Krzysztof Kamiński, Przemysław Szymborski.

TekstAleksandra Kozakiewicz Klasa II B

Foto:Krzysztof Kamiński Klasa II B

Opieka merytoryczna: Pani Wioletta Żórawska

Podpisy pod zdjęcia

Ubiory powstańców i oznaczenia naramienne.

Muzealna rekonstrukcja kanału, jakimi przemieszczali się powstańcy.

Naczynia codziennego użytku w powstańczej Warszawie.

Figura Chrystusa ocalona z  powstania.