http://padlet.com/patka_7/y85tmtpwvs2l
Bardzo ważne jest, by w tak scyfryzowanym świecie umieć korzystać zarówno z fizycznych (tradycyjnych), jak i zasobów wirtualnych – dostępnych przede wszystkim w sieci.
Zastosowanie technologii informacyjno- komunikacyjnej (TIK) na lekcjach polskiego, także tych poświęconych twórczości Norwida dostarczy szerszych kontekstów kulturowych, biograficznych oraz da uczniom orientację we współczesnych badaniach norwidologii.
Czym jest wirtualna tablica?
Przede wszystkim jest narzędziem służącym do realizacji ciekawej lekcji. Tworzy się ją na stronie www.pl.padlet.com .
Wirtualna tablica umożliwia sięgnięcie do różnych źródeł informacji poszerzających wiadomości z podręcznika. Nauczyciel dobiera zestaw źródeł odpowiedni do zespołu uczniów, biorąc pod uwagę kryterium: zainteresowania oraz możliwości. Uczniowie mogą korzystać z tablicy w zależności od potrzeb na lekcji lub w domu. Praca z tablicą w domu daje możliwość działania we własnym tempie, bez presji wynikającej z czasu lekcyjnego.
Postawiony na tablicy problem – zadanie mobilizuje go do uważnego przeglądania zamieszczonych na tablicy treści.
Wirtualną tablicę Na ścieżkach życia i w świecie sztuki C. Norwida stworzyli uczniowie klasy III A Patrycja Bilicka i Kuba Olszewski.
Jej autorzy pracowali pod kierunkiem polonistki dr Wioletty Żorawskiej na zajęciach dodatkowych w ramach pracy z uczniem zdolnym, które odbywają się raz w tygodniu w poniedziałki o godzinie 7.10- 7.55.
Tekst: dr Wioletta Żórawska
Einen