Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

http://padlet.com/patka_7/y85tmtpwvs2l 

                                     Bardzo ważne jest, by w tak scyfryzowanym świecie umieć korzystać zarówno z fizycznych (tradycyjnych), jak i zasobów wirtualnych – dostępnych przede wszystkim w sieci.

Zastosowanie technologii informacyjno- komunikacyjnej (TIK) na lekcjach polskiego, także tych poświęconych twórczości Norwida dostarczy szerszych kontekstów kulturowych, biograficznych oraz da uczniom  orientację we współczesnych badaniach norwidologii.

 

       Czym jest wirtualna tablica?

Przede wszystkim jest narzędziem służącym do realizacji ciekawej lekcji. Tworzy się  ją  na stronie www.pl.padlet.com .

Wirtualna tablica umożliwia sięgnięcie do różnych źródeł informacji poszerzających wiadomości z podręcznika. Nauczyciel dobiera zestaw źródeł odpowiedni do zespołu uczniów, biorąc pod uwagę kryterium: zainteresowania oraz możliwości. Uczniowie mogą  korzystać z tablicy w zależności od potrzeb na lekcji lub w domu. Praca z tablicą w domu daje możliwość działania  we własnym tempie, bez presji wynikającej z czasu lekcyjnego.  

Postawiony na tablicy problem – zadanie mobilizuje go do uważnego przeglądania zamieszczonych na tablicy treści.

             Wirtualną tablicę Na ścieżkach życia i w świecie sztuki C. Norwida stworzyli uczniowie klasy III A  Patrycja  Bilicka i Kuba Olszewski.

 Jej autorzy pracowali pod kierunkiem polonistki  dr Wioletty Żorawskiej na zajęciach dodatkowych w ramach pracy z uczniem zdolnym, które odbywają się raz w tygodniu w poniedziałki  o godzinie 7.10- 7.55.

 

Tekst: dr Wioletta Żórawska